Fortsätt till huvudinnehåll

Men vad ska du göra då?

Den absolut vanligaste frågan, när jag berättat om min tjänstledighet.
Efter att idén om grön rehab genom skogsplantering föll, har svaret varit -Sova när jag är trött, äta när jag är hungrig och leva där emellan.

Funkar det? är frågan jag ställer till mig själv. 
Helt ärligt, det vet jag inte, jag har aldrig testat.
En utmaning blir det dock. Jag vet att jag mår bra av struktur, att leva in någon form av rutin, men hur bygger man struktur och rutin i ett NU helt utan riktning och mål? Tryggheten ligger nog i att det finns ett synligt slut. 31/10-2020. 
Även om jag inte vet vad som händer då, så är det en ny början som tar vid.

Av någon anledning har jag ibland hamnat i ett läge där jag känner mig skyldig till svar och förklaringar till de som ställer frågor. -Vad ska du göra? -Hur ska du klara ekonomin? -Varför tar du tjänstledigt när du kan sjukskriva dig istället? ………...
Jag vet att jag inte är skyldig något svar, men frågor från andra kan ibland väcka tvivel hos mig själv.
Det blir många frågor. Det finns bara ett svar, men det svaret är svårt för de flesta människor att ta in.

JAG FÖLJER MIN VÄG I LIVET. 

Många tar tjänstledigt för att resa jorden runt (okej, inte i dagsläget....). De möts av nyfikenhet, glädje och -Lycka till! Ha en härlig semester.
Min resa kommer gå inåt. Jag gör valet att utforska mig själv och den inre världen. Jag har några vänner som stöttar och är nyfiket positiva, men jag möts också av misstro och skepsis.
Vad är det som gör skillnaden? En resa är en resa oavsett vart den bär... 
Och IDAG är en ny FÖRSTA dag på MIN!

 

Kommentarer