Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 29

Vaknade runt halv åtta. Tog en snabb kik på morgonens Facebook-flöde och gick sedan upp för att sätta på kaffet. Gjorde min ägglatte och satte mig tillrätta för att skriva en sammanfattning av månaden som gått. Som vanligt när det gäller mig kom jag lite på "villovägar" och mina tankar tog en annan väg än planerat, vilket i sig gjorde att inlägget blev ett annat än det jag tänkt. Junitankar blev rubriken och finns att läsa här under.

När kaffet var urdrucket och inlägget publicerat tog jag en dusch och packade inför eftermiddagens och kvällens happening, tjejträff med övernattning hos en barndomsvän.
Medan jag väntade på att bli upphämtad av en kompis och hennes småttingar, åt jag lunch bestående av mozzarella toppad med honung och en näve salta rostade mandlar. Inte så tokigt och ett ganska lagom mellanmål inför kvällens middag.

Det är svårt att få ihop logistiken med 2 barn, 1 och 3 år gamla, så avfärden blev något senare än tänkt. På vägen drabbades vi av kraftiga regnskurar, men väl framme hade molnen dragit förbi och solen värmde gott. Vi blev bjudna på tacos och när jag serverade kompisens 3-åring, blev jag belönad för mitt konstnärliga upplägg med ett ”Wow!” då tallriken ställdes ner framför honom. 
Mat är energi och efter taco blev det en tur ut i skogen för att valla barn som fått spring i benen.

Nu när de små äntligen somnat passar vi gamlingar på att prata minnen, framtid och drömmar medan vi dricker lite  rosa bubbel ur höga glas.

Kommentarer