Natten var varm och sömnen si sådär. En natt med många drömmar, bara brottstycken och inget sammanhang. Fram på morgonkvisten drömde jag att jag ärvt ett utedass. Skapligt fint i och för sig, men vet inte riktigt hur jag ska tolka den drömmen...
Det blev en lugn morgon. Skrev ett blogginlägg som finns att läsa här under och sedan en snabb dusch. Middagsbjudning med gamla vänner stod på schemat för dagen. Plockade fram kläder och såg att favoritbyxorna hade en sprucken söm, bara att plocka fram symaskinen. Tre minuter senare var byxorna som nya igen.
Medan jag väntade på att bli upplockad för samåkning, passade jag på att läsa lite ute på gården. Solen gassade och det blev allt för hett att sitta mitt i ljuset, så valde att sätta mig under träden i dess skugga och ha ljudet av trädkronornas prassel som bakgrundsmusik till min läsning.
Oplanerade händelser ledde till en försenad ankomst hos middagsvärden, men det blev ett kärt återseende. God mat, trevligt prat och många skratt blev det under eftermiddagen och kvällen. Tyvärr gjorde både trötthet och huvudvärk entré på hemvägen, men jag bäddar ner mig och känner glädjen över en fin dag.
Kommentarer
Skicka en kommentar