Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 30

Blev en trevlig kväll i går och ganska sent. Små-kidsen vaknade tidigt i morse, så blev inte så många timmars sömn...
Regn och uppehåll växlade av varandra under förmiddagen och det blev lite tecknad film, innan vi mellan två skurar begav oss ut på en promenad. Vägen gick genom skogen och en av mina favoritväxter, ormbunke, växte i mängder på marken under höga granar. Så otroligt vackert. Vi hittade smultron i diket och eftersom vägen är mer än sparsamt trafikerad, plockade vi av en handfull var och stoppade i munnen. Smakade ljuvligt och riktig svensk sommar.

Vi hann precis tillbaka till huset innan himlen öppnade sig och regnet fullkomligt öste ner. Vi blev bjudna på lunch. Gårdagens rester och det smakade gott idag med. Efter maten kollade jag Hemnet och fick ögonen på en stuga som verkar ha potential. Skickade iväg ett sms till mäklaren med lite frågor och blev uppringd mindre än 5 minuter senare. Han kunde inte svara på alla frågor jag hade, men hänvisade mig vidare till rätt instans i kommunen. Däremot kunde han ordna en visning, så på onsdag nästa vecka, får jag se om stugan kan vara så intressant som den verkar utifrån annonsen.

På väg hem fastnade vi i bilkö på grund av en trafikolycka. Jag skulle delta i en videokonferens i min utbildning, så hade bara att koppla upp mig i bilen. Tur att man kan stänga av sin egen mikrofon under mötet, annars hade mina kurskamrater troligtvis inte hört så mycket mer än en illvrålande 1-åring som tyckte det var trist att sitta i en stillastående bil....

Väl hemma, parkerade jag mig på rygg, raklång på soffan. Trött, trött och ännu tröttare. Blev kvar där tills det det var dags för mig att gå till sängs. 
Det blåser upp, men jag hoppas kunna sova gott, utan att bli allt för störd av vinden, känner att jag behöver min sömn.

Kommentarer