När jag vaknade var det grått och mulet. Ett välkommet avbrott i den soliga hetta som varit dominerande under veckan. Låg kvar i sängen och drog mig en stund och kände på känslan av att inte ha några måsten.
Det var skönt att landa i den, utan att känna någon form av rastlöshet eller tristess, bara vara i ett kravlöst nu.
När jag gjort min ägglatte satte jag mig i soffan och såg veckans videolektion. Den väckte en del tankar och delar av dessa bidrog till inlägget som finns att läsa här under.
Efter nattens fadäs som ändrade utseende på bloggen hade jag ju tänkt att lägga lite tid på designen av den, för att hitta ett format jag trivs med, men jag avvaktar med det. Den tidigare versionen var inte heller något jag lagt tiden på, utan bara en plattform att starta ifrån. Fördelen med den nya designen är att den verkar vara mer mobilvänlig, så behåller den tills vidare.
Det ekar tomt i kylen, men i frysen hittade jag köttbullar och broccoli som fick bli dagens sena lunch eller tidig middag om man så vill. Köttbullarna stektes och broccolin blev till mos, mixat med smör, Philadelphiaost och kryddor. Snabbt, enkelt, billigt och gott.
16:45 tog jag klivet utanför dörren för att gå på yoga. Yoganidra och Gongbad. 1,5 timma med avslappning, guidad meditation och gongbad. Under meditationen mötte vi varsitt djur som kom till oss med ett budskap. Till mig kom en dingo.
I djurens språk, en bok av Solöga kan man läsa att dingon kommer med följande budskap: "DINGO Genom att respektera dig själv får du även respekt i retur från andra. Var sann och trovärdig i ditt uttryck och du når ditt mål. Min gåva till dig är att känna självrespekt. Att respektera dig själv handlar också om att värdesätta dig själv."
Och det är väl just där jag är just nu. Att värdesätta mig själv, genom att ge mig tiden och möjligheten att läka och må bra...
Kommentarer
Skicka en kommentar