Om man tittar tillbaka på dagen så var det nog bra att jag inte kom iväg på någon cykling i början på veckan. Huvudvärken jag gick till sängs med i går, vaknade jag med idag och den ville inte ge med sig under dagen. Det var länge sedan huvudvärken var så här illa, men det positiva i det, är ju att jag märkt en skillnad de sista dagarna, att det faktiskt varit bättre. Dagen har dessutom varit väldigt varm. Det kanske inte varit någon form av värmerekord att tala om, men temperaturen har legat mellan 25 och 28 grader, så hade inte heller fixat ansträngningen med några mils cykling idag.
Startade dagen med frukost och tänkte köra ett yogapass efter det, men yoga passet uteblev, då jag under frukosten gick ut på Platsbanken för att kolla av läget och se om det fanns något av intresse inför hösten.
En tanke med min tjänstledighet är att ha tiden att söka jobb, att kanske hitta ett som jag känner att jag verkligen vill ha och inte ett som jag måste ta bara för lönens skull. Det blev inget napp idag, men jag började i alla fall fila på mitt CV, utifall att jobbet med stort J, plötsligt dyker upp.
När jag satt där och skrev ringde en vän. Hon hade varit på IKEA i går och köpt en madrass, som när hon kom hem, visade sig ha fel mått. Idag skulle hon tillbaka och köpa en ny och undrade om jag ville följa med. Jag trotsade både huvudvärk och värme och promenerade bort till ett näst intill folktomt IKEA. Det blev en trevlig stund när vi strosade runt inne i de svala lokalerna, småpratade och kollade på möbler och andra pryttlar. Besöket avslutades med en 5-kronors mjukglass.
Väl hemma, träffade jag på en trött granne i trappen och vi bytte några ord om vädret innan jag parkerade mig i soffan resten av eftermiddagen.
Middagen idag blev en enkel men god historia. Omelett med kräftstjärtar, dill och västerbottenost.
Kommentarer
Skicka en kommentar