Klarblå himmel och sol. Första ljusa dagen på länge. Jag drack min ägglatte i solen ute på trappen. Det var varmt och varmare skulle det bli. Kl 10:00 var det ett bokat möte inne i stan för min dotter, som jag lovat henne, att följa med på. Trots vägbygge och omdirigering av trafiken kom vi fram före utsatt tid. Det blev ett bra möte och vi fick den information vi kommit dit för. När vi var klara, körde jag dottern till en busshållplats, så hon kunde ta sig hem, medan jag åkte vidare för att träffa en av mina fina vänner. Jag var lite tidig till vår mötesplats. Temperaturen hade stigit och jag höll på att flyta bort i mina skor. Använde tiden när jag väntade, till att köpa ett par sandaler. Det var en befrielse för varma fötter att få lufta tårna. Vännen dök upp och det blev en fin dag med lunch, samtal och lite stros i butiker. En dag jag uppskattade mycket och kände att jag behövde. Innan vi skulle skiljas åt satt vi på en bänk, åt glass och drack lite dricka. Då kom en ga...
en blogg om att släppa taget om det som är känt och tryggt, om att möta det okända, sina rädslor och våga utmana sig själv. En reseskildring och dagbok.