Om jag trodde att jag skulle bli återställd på ett kick, bara genom att komma bort från den bullriga miljö med många intryck, som min arbetsplats är, får jag tänka om. Huvudvärken har hängt med under dessa dagar jag varit hemma. Inte så kraftig. Huvudet har känns tung och haft ett lätt tryck, men det har varit hanterbart.
I morse vaknade jag med värsta "baksmällan". Troligtvis är det gårdagens hängande på Flow summit som är boven. 9 veckor efter mitt fall i stentrappan glömde jag bort att hjärnan behöver vila även från skärmar efter en hjärnskakning och det straffar sig ordentligt idag.
Kollade över min skärmtid i telefonen för senaste veckan och inser att den ökat efter att jag slutade jobba. Möjligtvis är detta en orsak till den lättare huvudvärken som följt med mig.
Så nu kommer, i tillägg till att leva dagen som den kommer och göra det billigt, också utmaningen att minska min skärmtid... Stora delar av mina kontakter och mitt sociala umgänge har jag genom nätet...
Så en utmaning som sagt.
Som en del i att minska min skärmtid begränsade jag mig till 2 av dagens 5 videoföredrag. Dessa innehöll dock intressanta ämnen. Hur vi begränsas av emotionellt bagage och hur våra erfarenheter lagras i cellminnen, var en del av innehållet.
Den andra filmen blev en märklig upplevelse. Jag kan inte riktigt beskriva vad som hände. Det var som att sugas in i en saga, som när man vid högläsning dras med och lever berättelsen, med skillnaden att här levde jag min egen saga och befann mig inte i den som berättades. Jag var helt plötsligt i färd med att planera en resa. Målet är klart, tydligt och bestämt. Det som förvånar mig själv är sättet jag ska ta mig dit. Jag inser att det kommer att ta tid att nå fram, men tid har jag ju ganska gott om just nu, så varför inte hoppa på…. Kanske får jag sällskap av min son en bit på vägen.
Eftermiddagen ägnade jag åt att städa badrummet, baka fröknäcke och att inte fundera så mycket på om resan är en helt galen eller ganska bra idé.... Just do it!
Kommentarer
Skicka en kommentar