Midsommarafton. Vaknade vid 5 med den vanliga huvudvärken, men med tillägget illamående och magont. En mindre bra start på dagen. Lyckades dock somna om och sov till 10:30.
Frukost och kaffe stod framdukat när jag kom upp och efter frukosten lade sig illamåendet och magen kändes mer stabil. Troligtvis var det två dagar med glutenintag, värme och för lite vätska som var en del av anledningen.
Vi hade planerat midsommarkunch för två vid havet, men eftersom frukosten blev sen och jag inte var helt pigg beslöt vi att ta det lite piano. Älskling passade på att byta till sommardäck på min bil, så jag kan köra med den i nödfall. Själv tog jag hand om tvätten, skrubbade färskpotatis och tog en dusch under tiden.
Lagom tills vi var klara att ge oss av för picknick drog det in ett nätt litet regnväder, så det blev till att äta matjessill, potatis och tillbehör hemma vid köksbordet istället. Regnet fortsatte att strila ner och vi ”luta oss ikull” i soffan. Jag föll i sömn och sov i dryga timmen. Vaknade av kvällssolen som brände på benet genom vardagsrumsfönstret.
Avslutade dagen med tapas för två på en klippa vid havet. Vattnet var stilla, solens strålar lyckades tränga genom molnen på sina ställen och man såg regnet borta i horisonten. En underbar och annorlunda midsommarkväll.
Kommentarer
Skicka en kommentar