Ytterligare en dag går mot sitt slut. Dagen idag har ägnats åt att plocka lite mer här hemma, chatt med två underbara vänner som resulterade i ett blogginlägg (som finns att läsa här under), inhandla flyttkartonger, plocka fram och dela upp husgeråd m.m i mitt gamla hus, som jag sedan packade ner i kartonger.
När allt är färdigpackat och klart kommer jag anlita en flyttfirma som får köra rubbet och bära upp grejorna till min lägenhet på 3:e våningen. Hade det inte varit för min vackra ek-skänk som väger bortåt 100 kg, hade jag kanske inte övervägt det alternativet, men gamla möbler väger och jag har några stycken...
Dagens höjdpunkt var att få klippa sonen som blivit riktigt långhårig. Senast hans hår kom i kontakt med en sax var för 2 år sedan och efter det har ingen fått röra hans hår. Anledningen, "hans" frisör slutade på salongen där han tidigare klipp sig och han har inte vetat vilken frisyr han vill ha.
Han hade ingen aning idag heller, men hans syster sa "Vi bara rakar av det, mamma fixar" och helt plötsligt satt han på en stol ute på gräsmattan. Vi samlade håret i en hästsvans som hans syster fick äran att klippa av. Trots ett rejält tag med saxen var det fortfarande en redig kalufs kvar, så fram med trimmer. Vi började med längsta distansen för att kapa av hårlängden ytterligare från de 15-20 cm som fortfarande var och sedan gick vi på med kortaste distansen och finputsade med sax. Helt plötsligt hade jag fått en helt ny unge! Hans vackra ögon glittrade och för en gångs skull kunde man se dem, då det inte längre kunde gömma sig bakom en lugg som skymde hela ansiktet.
Nu är det sen kväll, huvudvärken smyger på, så dags att krypa i säng och i morgon väntar en helt ny dag.
Kommentarer
Skicka en kommentar