Regnet slår mot rutan och jag sitter bekvämt uppkrupen i soffan. Det är söndag kväll 24:e maj och i morgon ska jag till jobbet som vilken vanlig måndag som helst. Men det är inte en vanlig arbetsvecka som ligger framför mig. Jag kommer göra mina fyra sista arbetsdagar på den här arbetsplatsen. Känslorna är blandade. Det är ett eget val, men samtidigt rådande omständigheter som gör att jag ändå inte får stanna. Mitt val är att gå i förtid. Det känns rätt i magen, men vad kommer hända nu? Det är den 2:e april. Torsdag morgon och jag är på väg till jobbet. Jag går i maklig takt över torget och sedan vidare ner för trappan mot tåget. Jag ser marken komma rusande och jag sträcker ut armarna för att ta emot mig, men faller hårt och slår ansiktet i betongen. På vårdcentralen konstateras en lätt hjärnskakning och skrapsår och blåmärken dokumenteras i journalen. Hem och vila. Jag är hemma ett par dagar och börjar sedan jobba igen. Orkar dock inte som vanligt, blir trött och efter några arbet...
en blogg om att släppa taget om det som är känt och tryggt, om att möta det okända, sina rädslor och våga utmana sig själv. En reseskildring och dagbok.