Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från maj, 2020

Nedräkning....

Regnet slår mot rutan och jag sitter bekvämt uppkrupen i soffan. Det är söndag kväll 24:e maj och i morgon ska jag till jobbet som vilken vanlig måndag som helst. Men det är inte en vanlig arbetsvecka som ligger framför mig. Jag kommer göra mina fyra sista arbetsdagar på den här arbetsplatsen. Känslorna är blandade. Det är ett eget val, men samtidigt rådande omständigheter som gör att jag ändå inte får stanna. Mitt val är att gå i förtid. Det känns rätt i magen, men vad kommer hända nu? Det är den 2:e april. Torsdag morgon och jag är på väg till jobbet. Jag går i maklig takt över torget och sedan vidare ner för trappan mot tåget. Jag ser marken komma rusande och jag sträcker ut armarna för att ta emot mig, men faller hårt och slår ansiktet i betongen. På vårdcentralen konstateras en lätt hjärnskakning och skrapsår och blåmärken dokumenteras i journalen. Hem och vila. Jag är hemma ett par dagar och börjar sedan jobba igen. Orkar dock inte som vanligt, blir trött och efter några arbet...

Varför en blogg?

Jag har alltid tyckt om att skriva. Det ger ett lugn och en struktur till allt som pågår i min inre och yttre värld. Genom skriften synliggör jag saker för mig själv, sådant jag kanske inte reflekterar över när de bara fladdrar förbi i tanken.  Den här bloggen är i första hand tänkt som ett verktyg för mig själv i den process jag just nu går igenom, men kan kanske fungera som inspiration och ge mod till andra att förändra sådant som tynger och inte känns bra i livet. Jag kommer dela med mig av min vardag och mina tankar om livet, både på ett vardagligt plan och ur ett själsligt perspektiv Det här är min resa och du är välkommen att följa den.