Vaknade till regnet som smattrande mot taket på husvagnen. Molnen hängde tunga över bergen i väster och landskapets klara färger hade mattats ner i nyanser med dragning åt grått. Otroligt vackert.
Tyvärr hade huvudvärken återkommit så efter frukosten lade jag mig på soffan under en filt och vilade blicken på naturen utanför fönstret. Läste lite och lyssnade på regnet.
Blev lite bättre fram på förmiddagen och plockade fram anteckningsblock och penna. Funderade lite över rädslor och började skissa upp en ny mindmap.
Efter en halvtimmes jobb hade lite fler rädslor än vildsvin utkristalliserat sig och jag tog fatt i första cirkeln som innehöll ordet ILSKA. Funderade över vad ordet betyder för mig, vad rädslan kommer ifrån och hur den yttrar sig. På vilket sätt hindrar denna rädsla mig i min vardag och vad kan jag göra åt den?
Googlade på vad ilska har för ”uppgift/betydelse” för vår överlevnad och när jag läst en stund skissade jag upp strategier att jobba med kring ilska. Har en del att ta tag i där...
Senare på dagen fick jag veta att bilen fått pyspunka på ett däck och att de andra tre inte var så körbara de heller. Nya däck är beställda men inte säker att de hinner komma tills i morgon, så förbereder mig på att den planerade hemresan eventuellt blir uppskjuten tills i början på nästa vecka och att midsommar får firas här där jag är.
Det blir inte alltid som man tänker eller planerar, men oavsett om det blir att fira midsommar vid havet i söder eller här i husvagnen på nordligare breddgrader, så blir det bra.
Sill, potatis och jordgubbar kan man ju äta var man än befinner sig i landet.
Kommentarer
Skicka en kommentar