Fortsätt till huvudinnehåll

Kryper till korset...

Att komma till insikt, kan ske på många sätt. 
Det sägs att det vi ser hos andra speglar vårt eget inre. Med den vetskapen blir det lite tungt när jag verkligen kommer på mig själv, med att göra precis det, som jag många gånger sagt att någon annan gör mot mig. Jag kom på mig själv med anklaga och skuldbelägga en person utifrån en illusion, ett scenario av något som bara utspelats i mitt huvud. 
Lika lite som personen har rätt att skamma och skuldbelägga mig för något som jag aldrig gjort, utan som bara skett i hens tanke, lika lite har jag rätten att göra det samma, oavsett om scenariot är verkligt eller bara en illusion. Det är inte min sak. Var och en är fri att leva sitt liv och göra sina egna val och det är inget jag ska lägga en värdering i eller fundera över.

Så en liten påminnelse till mig själv: Jag kan bara ta ansvar för MINA tankar, ord och handlingar och äger ingen rätt att döma eller skuldbelägga någon annan.

Kommentarer