Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 22

Hade svårt att somna i går kväll trots att jag var trött. Låg och vände och vred på mig ett bra tag efter att jag släckt lampan. Tillslut plockade jag fram datorn och gick in för att kolla om min tjänstledighet hade behandlats innan midsommar och lönekörningen. Det hade den inte gjort, så fick författa ett litet mail till min arbetsgivare fram på småtimmarna, eftersom en löneskuld inte riktigt ryms i min budget... 
Efter det kunde jag somna, men det gick inte många timmar fören jag vaknade. Som tur var kunde jag somna om och sova ytterligare två timmar.

Eftersom livet blir lite som det blir just nu kastades planerna för veckan om och cykelturen får vänta. Istället blir det till att hämta möbler och husgeråd i mitt före detta hem. Så dagen idag har ägnats till att röja lite för att få plats med det som ska in. 
Efter nattens upptäckt med lönemissen, har jag också gått igenom ekonomin på nytt och tagit tag i att säga upp parkering och medlemskap i en bokklubb. Det blir en besparing på närmare 600:-/månad. Känner mig lite nöjd med dagens insats.

Kvällen avslutades med att två av mina finaste vänner hörde av sig och det blev några timmar bortpratade i telefon. Ett härligt avslut på kvällen.

Kommentarer