Sovmorgon och Alla hjärtans dag. Blev överraskad med rosor och favorit chokladen, chokladpraliner från Mora choklad, före frukost. Till frukost blev det röding och öring med kokt kall potatis och romsås. Hur gott som helst. Efter frukostbestyr, packade vi ryggsäckarna för utflykt. Skridskotur på Orsasjön, jag, sonen och älskling. Vädret var fantastiskt, sol, vindstilla och någon enstaka plusgrad. Första gången jag testade på att åka långfärdsskridskor. Lite annan teknik och lite mer att hålla ordning på med stavar och dålig koordination än med vanliga skridskor, men efter två vurpor hade jag ändå fått hyfsad ordning på det och det var riktigt härlig åkning. Vi stannade till och fixade lite lunch. Korv och bröd, blåbärssoppa och kaffe. Så mysigt att sitta i den värmande solen och äta ute på sjön. När vi ätit färdigt packade vi ihop våra saker och åkte vidare. Den totala sträckan blev 16,5 km, innan vi var tillbaka vid bilen igen. Hemma blev det middag i form av hämtmat och se...