Vaknade på tok för tidigt, med alldeles för få sömntimmar i bagaget, men kände mig piggare än på väldigt länge. Huvudvärken var knappt kännbar och jag visste att om jag somnade om skulle den vara värre vid nästa uppvaknande, så bestämde mig för att dagen fick lov att ta sin början. Låg dock kvar i sängen en stund och chattade med en morgonpigg vän som skulle iväg på jobb.
Njöt av känslan att veta att jag styr min dag och att det inte är dagen som styr mig.
Gick upp och förberedde kaffet till min frukost. Tog sedan med latten ut i vardagsrummet, plockade fram min bok, läste och drack min frukostkaffe i godan ro.
Lite senare på förmiddagen hörde en annan vän av sig och bjöd in mig på sen lunch/tidig middag. Tackade med glädje ja. Gjorde mig i ordning och satte mig på första bästa tåg in mot staden. Trots (eller tack vare) en försening på 8 minuter kunde jag gå direkt på anslutande buss efter en kort promenad till busshållplatsen några kvarter bort från centralstationen.
Det blev en trevlig eftermiddag med fina samtal om livet, massa skratt och det hela avslutades med en god middag.
De få sömntimmarna och den tidiga morgonen tog ut sin rätt och tröttheten kom smygande, så nu blir det tidig kväll för att orka med morgondagens äventyr. På schemat står att träffa två riktigt goda vänner. Den ena av dem har jag inte träffat på snart 2 år, så kommer bli ett kärt återseende.
Kommentarer
Skicka en kommentar