Vaknade strax före 8. Om jag varit en av Snövits dvärgar, hade jag vaknat upp som Trötter. Drog mig i sängen en stund innan jag gick upp och satte på kaffet.
Slog mig ner med frukosten i soffan i vardagsrummet och kollade igenom "morgonnyheterna" på FB. Hade fått ett underbart fint meddelande på av en vän på Messenger sent i går kväll. Läste igenom det på nytt och blev glad och varm ända in i hjärteroten.
Jag läser en utbildning på distans och insåg att jag inte gått igenom förra veckans videolektion, så lade en timme på att se den och skriva ner tankar och reflektioner att samtala om på nästa videokonferens med klassen.
Till lunch blev det en enkel soppa och efter den begav jag mig till tåget för att åka en sista sväng till mitt jobb. Hade lite grejer kvar att plocka hem. Aldrig hade jag kunna tro att jag varit så saknad. Varit borta 1,5 vecka och jag fick så mycket glada tillrop av mina kollegor när jag dök upp att jag blev alldeles rörd. Orken tog dock slut ganska snabbt och när jag kom hem lite drygt 3 timmar senare landade jag i soffan en stund.
Efter vila gjorde jag mig en svalkande smoothie, det har varit en varm dag även idag. Medan jag drack den tog jag tag i denna veckas videolektion. Nu börjar jag känna att jag ligger i fas och kan ta till mig innehållet i lektionerna. Hjärnskakningen och kursstarten sammanföll och trots att det är en fördjupning i ett redan känt ämne hade jag svårt att hänga med de första veckorna, då hjärnan var trög och dimmig. Nu när orken och lusten faller på tänker jag gå igenom de första lektionerna på nytt. Det är det fina med studier på distans, att lektionerna ligger kvar om man missar.
I morgon är det fredag och tvätt igen. Jag får besök under helgen, så lite snabb städning och planering inför helgens äventyr står också på morgondagens att-göra-lista. Men innan dess ska jag bädda ner mig, sova och förhoppningsvis vakna pigg och utvilad.
Kommentarer
Skicka en kommentar