Öppnade Facebook i morse och såg att jag hade ett minne för dagen. Känner att de tankar jag hade där och då är lika aktuella här och nu.
Kris
När det pratas om kriser så är det ofta i form av oro eller i lite nedsättande ton (åldersrelaterat) som om det vore något negativt.
En kris är egentligen den största gåvan du kan få om du förvaltar den väl.
Kris är början på något nytt, en spark i ändan att ta klivet framåt och agera.
Oavsett om det är en personlig kris eller en större global kris så är den början till att finna kraften och modet att jobba för förändring och förbättring.
”Jag är inte tillräckligt djupt nere i skiten ännu för att vilja göra en förändring”
Har en av mina närmaste kära sagt vid mer än ett tillfälle. Och nog är det så, var och en har sin egen personliga botten att slå i, innan man börjar kämpa sig uppåt igen.
Men oavsett om man tar sig igenom en kris på egen hand eller tillsammans med andra, så är man starkare och mer livskraftig när man är igenom än man var innan.
Livet är kort. Lev hela livet fullt ut. Var tacksam för dina kriser och välkomna dem. Dina kriser hjälper dig att växa, agera och sänder dig ut på nya vägar, till nya platser, som du aldrig skulle få uppleva om du lät oro och rädsla hålla dig kvar i din trygga välkända kammare.
Kommentarer
Skicka en kommentar