När dottern gått iväg till jobbet i morse, satte jag mig i soffan med en kaffe för att planera dagen. Klockan 15 hade jag ett sista terapisamtal inbokat, men fram tills dess var dagen fri. Jag skickade iväg några mail och sedan hade jag en givande chatt med en av mina finaste vänner.
Jag bestämde mig för att jag inte hade några måsten att ta tag i för resten av dagen, utan valde istället att plocka fram en bok som stått länge, oöppnad och obläddrad i bokhyllan. En kurs i mirakler, Avkodad. Måste medge att utan några som helst förkunskaper hade jag inte fattat ett smack, men med det jag har med mig i bagaget fann jag ett visst nöje i att läsa den och det var intressant att upptäcka att min utbildning till viss del har sin grund i En kurs i mirakler.
För någon dag sedan fick jag en fråga av en vän, om disktrasor jag stickade för mer än ett år sedan. Nu på eftermiddagen fick jag för mig att plocka fram min stickning igen och det hann bli 1/4 trasa stickad innan det var dags att börja med middagen. Det var lite mysigt att sticka, så det kommer det bli mera av framöver.
Till middag blev det ugnsstekt lax med broccoli och kall sås. Dottern ville avsluta kvällen med dokumentär, så efter middagen kröp vi upp i soffan och tittade på Den sjunkna sjörövarstaden.
En gammal kollega hörde av sig under kvällen och undrade om jag ville hänga med mitt gamla arbetslag på AW på fredag. Kul att bli tillfrågad även om jag inte satt min fot på arbetsplatsen sedan i juni. Dock har jag andra planer för helgen och tackade nej. Däremot ska jag träffa finfina vänner på torsdag eftermiddag, innan jag åker upp till Dalarna, vilket jag ser fram emot med glädje.
I morgon bitti klockan sex ska vi, både dottern och jag, delta i ett yogapass i mysigaste studion på andra sidan gatan. Det ska bli en spännande upplevelse. Så nu är det dags att göra natten om jag ska orka upp imorgon.
Kommentarer
Skicka en kommentar