Det blev en tidig morgon och tankar som vandrade. Dessa tankar samlades i ett blogginlägg som finns att läsa här under.
Morgonen gick så sakteliga framåt. Efter att jag skrivit blogg läste jag en forskningsstudie och några kapitel i en av mina läroböcker. Tog en liten powernap på en timme innan jag tog tag i en ordentlig hårtvätt.
Blev bjuden på middag hos barnen, en riktig skaldjursbuffé, eller som dottern kallade det, en fransk middag. Räkor, kräftor, musslor i gräddig vitvinssås och västerbottenpaj med löjrom. Jättegott!
Sedan satte jag mig i bilen och körde de 50 milen till husvagnen. Körde in och parkerade 2:15. Slog på värmen, kyl och frys och tänkte bädda ner mig för natten och invänta kärleken som skulle anlända en stund senare. Temperaturen i husvagnen var 10 grader när jag kom. För att få upp värmen lite snabbare kopplade jag in ett fristående golvelement i eluttaget. Då gick strömmen... Fram med ficklampa och kolla säkringar. Allt ok. Ringde älskling som var påväg, för rådfrågning. Klockan halv fyra var problemet åtgärdat. En säkring hade gått inne i huset, till eluttaget jag kopplat husvagnen till. Nu är det strax morgon och värmen är på väg upp inne i husvagnen. Vi har bäddat ner oss och snart kan jag nog dra av mig både skidstrumpor och fleecefilten som jag drog på mig under det dubbelvikta täcket för att inte frysa ihjäl om värmen inte skulle gå igång.
Kommentarer
Skicka en kommentar