En dag i varandet. Idag har jag låtit dagen passera utan större funderingar. Jag har följt mitt eget tempo. Innan frukost slängde jag i en maskin tvätt och sedan drack jag en ”grön” smoothie som var vinröd till färgen och frisk och god i smaken. Avslutade frukosten med en kopp kaffe och veckans videolektion som handlade om kreativitetens betydelse för återhämtning.
Vid tiotiden kom älskling till husvagnen efter natten hos sin mor på sjukhuset. Det blev en frukost nummer två som åts till Melodikrysset.
Hängde tvätten till tork ute på torkvindan. Jag älskar doften av tvätt som fått torka i vinden. När den var hängd och klar bytte vi om för att vistas ute några timmar. Det blev en fin tur till fågeltornet.
När vi kom hem hängde regnet i luften och jag bestämde mig för plocka in tvätten, vilket var tur. Älskling var trött efter natten och la sig för att vila en stund och jag löste korsord. Plötsligt öppnade sig himlen, regnet vräkte ner och åska mullrade på avstånd. Riktigt mysigt ändå att sitta tryggt inne i vagnen medan ovädret drog över och förbi.
Kvällen ägnades åt att lösa sudoku i skenet av levande ljus, med varsin kopp te.
Kommentarer
Skicka en kommentar