Vaknade redan vid fyra, men lyckades somna om. Det blev en orolig sömn med ganska obehagliga drömmar fram tills klockan ringde halv sex.
Jag gick upp för att göra mig iordning inför yogan, men dottern fick jag inte med mig, då hon också sovit dåligt och ville försöka sova en timme till innan jobb. Jag gick ner till studion och tillsammans med ytterligare en deltagare blev det en lugn start på dagen. Levande ljus och mysbelysning. Fokus på andning och mjuka, inkännande positioner för att stretcha och mjuka upp kroppen. En Riktigt härlig början på en ny dag.
Hemma igen gjorde jag frukostsmoothie till både mig och dottern. När hon sedan strosade iväg till tåget parkerade jag mig i soffan med kaffe, en stickning och boken jag började läsa igår. Aktiviteterna under förmiddagen blev en blandning av att sticka, läsa och kolla om det dykt upp något nytt jobb av intresse på platsbanken.
Jag saknade lök och ärtor till dagens middag, så tog en promenad till affären. Jag kom hem strax före att sonen trillade in och när dottern skickade ett meddelande att hon var på väg hem satte vi igång att laga maten. Asiatisk renskavsgryta. Den är verkligen fantastisk och barnen älskar den. Det var en mysig stund när vi stod i köket och fixade tillsammans. Dottern kom hem innan allt var klart och hjälpte till hon också.
Det blev en riktigt mysig eftermiddag/kväll och när sonen åkt hem blev det ytterligare en dokumentär. Den här gången om Bermudatriangeln.
Det har varit en lång dag och nu bäddar jag ner mig för natten. I morgon blir det en minst lika lång dag, dessutom med mycket inplanerat, så hoppas på att få sova gott inatt.
Kommentarer
Skicka en kommentar