Vaknade runt 5-tiden i morse, vände och vred på mig och lyckades tillslut somna om en stund. Vaknade igen vid sju, trött i knopp och kropp och med halsont som sedan tilltagit under dagen. Hade en trevlig chattstund med en fin vän via Messenger innan jag tog mig upp ur sängen för att göra mig en frukostsmoothie och lite kaffe.
Det blev en lugn och skön förmiddag. Tedrickande och läsning i skenet av levande ljus, ackompanjerat av regnets smatter på husvagnstaket.
Härligt.
Klockan ett var det dags för terapisamtal. Tur att vi håller dessa digitalt, annars hade jag fått ställa in. Den onda halsen hade fått sällskap av en begynnande snuva.
Det blev ett bra samtal och vi märkte inte att vi dragit över tiden fören älskling kom inkörande på uppfarten utanför fönstret.
Älskling var inte heller helt 100. Med raspig hals och huvudvärk slog han sig ner och somnade i soffan.
Ingen av oss var pigg på att laga mat, så idag bjöd älskling på thaimat som vi beställde och tog hem.
Efter maten somnade han åter igen på soffan och jag är själv på god väg att somna jag också.
Så trots att klockan inte passerat 18:30 ska jag strax göra mig iordning för natten.
Hoppas sömn gör gott och sätter stopp för förkylningen jag känner är på ingående.
Kommentarer
Skicka en kommentar