Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 117

 Vaknade en bra stund innan dotterns väckarklocka skulle ringa och bestämde mig för att sätta igång med tvätten direkt. Längesedan jag körde så många som 4 maskiner på en dag, men så vart det idag. 

Körde dottern till jobbet och sedan åkte jag hem och åt frukost tillsammans med älskling. 

I tvättstugan hängde jag upp några kökshanddukar i linne på tork och när jag senare plockade ner dem stod mangeln och flirtade med mig. Tänkte ”varför inte?!” Så jag vek handdukarna och körde in dem i mangeln. Jag lät dem snurra runt medan jag plockade ner den torra tvätten i torkrummet. När handdukarna kom ut var de släta och linnetyget blankt och silkeslent. Lite av ett lyckorus sköljde genom kroppen och ett påslakan fick genomgå samma procedur.

Under eftermiddagen blev en biltur till Nääs slott och ett besök i butiken Lilla Nääs. Underbar butik med massa vackra ting att vila ögonen på. På övervåningen fanns en permanent butiksdel med julsaker. Jag brukar vara ”anti jul” före slutet på november, men jag kunde inte låta bli att glänta på dörren till ”Lilla Nääs Julvärld” och kliva in i den. Det var riktigt mysigt och någonstans tändes en liten (väldigt liten, men ändå) längtan till jul.

Det blev en snabb avstickare till Nääs fabriker också och en tur i butikerna där.

Nu ligger jag nerbäddad i sängen i nytvättade, manglade, släta lakan. Det är vardagslycka  med guldkant för mig. 

Kommentarer