Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 98

Det blev ju lite av en natt. Tog en liten sovmorgon så fick i alla fall ihop ca fem sömntimmar. Kaffe och smoothie till sen frukost. Älskling åkte hem för att hämta kläder för skogs-och-svamptur och jag tog hand om frukostdisken innan jag gjorde mig iordning för en dag utomhus. 14 grader och en växelvis känsla av varmt och kallt gjorde klädvalet lite besvärligare än nödvändigt.

Blev lite drygt en timme i skogen, 2 liter trattisar och 5dl lingon. 

Efter skogen blev det sjukhusbesök hos älsklings mamma. Hon var trött när vi kom och somnade till och från. Strax före klockan åtta piggnade hon dock till och ville inte att vi skulle åka därifrån. Vi blev kvar ytterligare någon timme och gick först när det var dags att påbörja nattrutinerna och en sköterska kom för att hjälpa till med avklädning och bäddning.

Efter det nästan 4 timmar långa besöket på sjukhuset blev det en tur till Mc Donalds drive-in. Sent omsider bestämde vi oss för att övernatta i älsklings lägenhet i natt, istället för husvagnen som vi tänkt från början, så det blev också en snabb tur till Ica för att inhandla lite frukostmat.

Nu, lite trött efter en känslosam dag, nerbäddad och redo för John Blund. 

Kommentarer