Stor röjar dag. Gjorde frukost åt dottern och sedan skjutsade jag henne till jobbet. När jag kom hem igen plockade jag ut alla flyttlådor ur sovrummet in i köket och började sortera. Märkte lådor med innehåll, slängde, sorterade och fyllde upp ”skicka-lådan” med saker som ska få gå vidare till bättre behövande. Det tog i stort sett hela dagen, med paus för terapisamtal på en timme.
Dagens samtal, gav mig pepp i att inte fundera över eller lyssna så mycket på vad andra tycker, utan lyssna till mitt inre och följa den väg som är min att gå. Jag har känt en viss tveksamhet, men genom att lyfta upp min oro i ljuset och synliggöra den, kunde jag också betrakta den ur olika perspektiv och förstå den och efter en stund var den inte lika skrämmande längre. Min väg blev lite tydligare kan man säga.
Till middag blev det färsfyllda paprikor. Jag tog gårdagens överblivna tacofärs och hittade ett nät med 8 paprikor för 29:- på Coop, så det blev en hyfsat billig middag och dessutom 2-3 lunchportioner till morgondagen.
Väntar på älskling som är på ingång. Planen var att jag skulle åkt upp, men vi gjorde en liten rockad och kastade om de planerna, så nu blir det stadshelg istället för husvagn. Blir bra det också.
Kommentarer
Skicka en kommentar