En natt med många drömmar, igen. Jag skulle till ett sjukhus för att hälsa på någon som var inlagd, men jag kom inte fram. Samma scenario i tre drömmar, med skillnaden att jag använde olika färdmedel, buss, bil och cykel men oavsett, så blev resultatet det samma.
Jag och älskling åt frukost och sedan gled förmiddagen fram i maklig takt. Innan älskling skulle åka hem åt vi lunch på veckans rester. Färsfylld paprika, linsbiffar, grönsaker, aioli och yoghurtsås. Gott.
När han gett sig av tog jag en dusch. Jag tvättade håret med min nya schampotvål, som kom i brevlådan i veckan och sedan drog jag på mig lite mjukiskläder till eftermiddagens yoganidra/gong-pass jag bokat in mig på. Det var väldigt längesedan jag var iväg till yogastudion och det var fint att komma dit igen. Längtat.
Nidra, är guidad avslappning och väldigt skönt. Idag råkade jag faktiskt somna och då återkom drömmen från natten. Undrar vad den vill säga? Ihärdig är den i alla fall.
När jag kom hem efter yogan hade dottern kommit och vi hjälptes åt att fixa lite middag och matlåda hon ska ha med till jobbet i morgon.
Sedan kröp vi upp i soffan med varsin kopp te och kollade på en dokumentär om Titanic.
Jag har ingen tv och inte tittat på tv på många år, men de här stunderna med dottern, när vi ställer upp hennes dator och kurar ner oss, är hur mysigt som helst.
Kommentarer
Skicka en kommentar