Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 118

 Idag blev det lite av en sovmorgon då jag inte vaknade fören strax efter halv åtta. Kaffe, äggröra och smoothie till frukost. Jättegott!

Medan älskling gjorde rent spisfläkten, vilket jag är väldigt glad och tacksam över, tog jag en dusch. Sedan åkte vi iväg till Erikshjälpen för att lämna lite möbler och en allt-möjligt-låda med saker jag röjt ut här hemma. När vi lämnat grejerna tog vi även en runda inne i butiken och det blev första gången vi kom ut tomhänta.

Älskling behövde lite underkläder och jag var på jakt efter nya sängkläder, så det blev en tur till Klädkällaren, där det finns lite av det mesta. När vi kom fram startade vi med att äta lunch innan vi började kolla på det vi skulle ha. Jag fastnade på textilavdelningen och blev kvar där i en och en halv timme tror jag.... Tillslut hade jag dock lyckats bestämma mig för vilket påslakan jag ville ha. Det blev ett set i beige/naturfärgad ekologisk bomull. Enkelt och vackert. 
Har funderat ett tag på om jag ska göra en egen sänggavel, så kikade även på tyger. Hittade tre starka kandidater, men orkade inte välja, så la det projektet på hyllan för en stund.

Vi bestämde oss för att äta skaldjur till middag, så kvällen avslutades med räkor och musslor med tillbehör i skenet av levande ljus. Mysigt avslut på en lång dag.

Kommentarer