Fredag och tvättstuga. Efter att jag varit nere i källaren och slängt i två maskiner tvätt gjorde jag frukost. Smoothie och ägglatte. Ägglatte kan varieras med olika kryddor, men nu har jag funnit en ny favorit. Kaffe smaksatt med arom av hasselnöt. Dyrare kaffe, så blir en liten lyx, men det kan man unna sig någon gång då och då.
Ren njutning.
Efter frukosten hade jag en chattdialog med fin vän om att hitta sig själv och läkande processer genom medvetenhet, om att vara medberoende och hur det påverkar relationen till sig själv och andra. En intressant och givande dialog.
Hade tidigare fått i uppgift att lyssna på första avsnittet av Beroendepodden som en del i min utbildning. Legat lite efter med uppgifter så tog tag i det. Hade också fått ett tips om en föreläsning på urplay.se om medberoende och relationsberoende som jag kollade igenom under dagen. Mycket intressant och matnyttigt.
Kollade också igenom veckans videolektion som handlade om psykisk ohälsa och kreativitet.
Mycket plugg idag alltså.
Utöver tvätt och skolarbete har jag slappat. Har lådor med grejer som behöver tas omhand, men orkar inte riktigt. Det är bara för tråkigt att ta tag i just nu och samtidigt kändes studierna viktigare, så prioriterade bort det.
Ikväll blir en kväll i stillhet med levande ljus, te och lite fröknäcke att tugga på.
Kanske blir det att jag läser någon bok.
Kommentarer
Skicka en kommentar