Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 115

 En välsignelse att varje dag är ny.
Körde dottern till hennes jobb och när jag lämnat av henne, skickade jag ett sms till min fina vän, som bor ett stenkast därifrån och bjöd in mig själv på en fika.

Det blev en trevlig morgon som övergick i förmiddag och sedan tidig eftermiddag innan jag kom därifrån. Vi samtalade om livskriser och om samhällsstrukturer som berövar människor på naturligt umgänge över generationsgränserna och allt annat mellan himmel och jord. Jag blev bjuden på lunch och samtalet fortsatte över en kopp te.

Vid tretiden begav jag mig hemåt. Väl hemma plockade jag fram dammsugaren och körde ett varv i väntan på att dottern skulle komma hem. När hon kom tog vi en promenad till affären för att köpa det som saknades till veckans onsdagstacos. Vi fixade maten tillsammans och sedan dök sonen upp vid halv sju. Det blev en härlig middag med fina samtal och mycket skratt.

När sonen åkt hem till sin far igen, kröp jag och dottern upp i soffan för att avsluta kvällen med film. Så mysigt.

Kommentarer