En dag full av tankar.
Det handlar inte om gott och ont, det finns endast ljus och mörker.
För många år sedan började jag att vakna. Efter en lång sömn är ögonen grusiga, allt är lite suddigt och blicken grumlig, men bilden klarnar sedan allt mer. Jag trodde det skulle räcka med att öppna ögonen, men nu har jag insett att det inte räcker med att bara vakna, man behöver också tända ljuset för att se klart och det som annars gömmer sig i dunkla hörn, skymmande skuggor och vilande mörker.
Ljuset bär vi alla inom oss och det är vi, var och en, som bestämmer om det ska lysa klart eller dämpas av våra rädslors mörker. Varje människas inre ljus är starkare och klarare än det omgivande ljuset omkring oss, så den sanning som tidigare var upplyst som en teaterscen under ett skådespel faller i skugga av vårt eget ljus och blir vilande i mörker, vilket uppenbarar en ny verklighet och sanning...
Jag inser att det som jag förut såg som gott för människan, blir ont och vise versa när jag betraktar det som tidigare låg i mörker, i skenet av mitt eget inre ljus.
Det som syns i ljus är den sanning vi tror på, allt annat ligger i mörker. Det som ligger i mörker är det vi inte ser och det vi inte ser, kan te sig skrämmande eller så väljer vi att tro att det inte existerar. Mörker är endast avsaknad av ljus och kan vi lysa upp det så kommer i slutänden endast ljus att existera.
Vägen till ljuset går inom dig, sök i ditt inre mörker och du ska finna ljus. Låt mörkret leda dig till ljuset. Där mörker finns, finns det som behöver belysas och synliggöras. När detta är gjort sker läkning på djupet och din låga, ditt inre ljus, lyser allt klarare för var gång du öppnar upp och möter det du tidigare inte sett eller valt att blunda för.
Vi är alla ljusvarelser, enade och tillsammans i var och ens lyskraft kan vi gemensamt skingra mörkret omkring oss och lysa upp vår gemensamma värld.
Kommentarer
Skicka en kommentar