Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 232

Klockan är inte ens nio, men jag ligger redan nerbäddad för natten. 
I morse vaknade jag när älsklings klockan ringde och jag gick upp och hjälpte till med frukosten.
När älskling gått till jobbet och sonen vaknat och kommit igång med skoldagen, sov jag en halvtimme till. Jag hade sovit dåligt under natten och hade lite huvudvärk när jag vaknade första gången.

Efter min lilla extra sovstund gick jag upp och bakade fröknäcke och pluggade. Tiden gick och det blev dags för lunch. Sonen fick tacorester från gårdagen, själv tog jag mig några nybakta fröknäcke.

Sonens sista lektion för dagen var idrott. Vi promenerade in till stan och ner till Siljans strand där vi snörade på oss skridskorna och gav oss ut på isen. Den plogade banan var 2,5 km och vi åkte två varv på en halvtimme. Jag var nöjd, men sonen åkte ytterligare en kilometer. Sedan promenerade vi hem igen. 5 km skridskor och drygt 6 km promenad får jag vara nöjd med för dagen. Det var ett kul träningspass och en extra bonus var samtalen vi hade under promenaden. Så mysigt.

Hemma lagade vi renskavswok till middag och hade en mysig stund runt middagsbordet tillsammans med älskling och hans son.


Kommentarer