Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 217

Startade dagen med en ägglatte innan jag satte igång med dagens studier. Nu behöver jag lägga på ett kol om jag ska hinna ikapp med allt tills på tisdag, som är mitt mål. Då har vi årets första klassträff över nätet och ska ha genomgång av de fyra senaste videolektionerna.

En av mina fina vänner hörde av sig och vi pratade om allt från att ha en tonåring till att safta, sylta och torka äpplen i ugn. Det var ett kul samtal och tiden rann iväg så jag fick bråttom till dagens inplanerade promenad. Jag hann precis i tid, men helt utom planen, fanns det ingen parkering... Första gg på 20 år som jag inte fått parkering på den p-platsen utan fick köra vidare. Även vid nästa parkering var det fullt, men där hade jag lite tur, en bil var påväg att lämna när jag kom.

Blev en trevlig, men kylslagen promenad, då det blåste ganska kalla vindar. Men i fint sällskap och med gott humör tog vi oss ett helt varv runt parken. Härligt att kunna träffa vänner och vara tillsammans med människor som är nära hjärtat.

Stelfrusen bytte jag om till mysdress och fixade mat när jag kommit hem. Tog tid att få upp värmen i kroppen, så efter maten blev det en varm dusch och en kopp te som hjälp på traven.

Kvällen ägnade jag sedan åt studier och samtal med älskling på telefon. Känns lite tomt när jag är här och han är där. 

Kommentarer