Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 224

Varit en härlig dag på alla sätt. Somnade sent och var uppe relativt tidigt, så inte många timmars sömn i natt heller. Ganska trött nu, så det ska bli skönt att bädda ner mig för natten.

Startade dagen med födelsedagsfrukost för älsklings son. Räksmörgås, smoothie och kaffe. Så gott!
Vid 10-tiden tittade solen fram och trots tröttheten efter nattens sömnbrist bestämde jag, min son och älskling oss för att ta en tur ut i det vackra vädret.

Vi packade ryggsäcken med korv, bröd, ketchup, senap, rostad lök, tunnbröd, tubost och varm blåbärssoppa och tog på oss kläder efter väder. Lite mildare ute idag än tidigare dagar, men termobyxor, mössa och vantar behövdes trots allt.

När vi var färdiga att ge oss av, stuvade vi in oss i bilen och satte på SVTplay för att lyssna/se sista etappen av damernas Tour de ski. Vi körde genom stan, ut i skogen på vintervita vägar och tuggade oss sakta men säkert upp i backarna mot Fulåbergets fäbod, som var målet för vår utflykt. Halvvägs upp började täckningen svaja och vi bestämde oss för att stanna till för att se klart Touren. Grymt spännande och med svensk vinst kändes det som ett bra val.

När loppet var slut körde vi vidare och kom tillslut upp på toppen där vi möttes av en fantastiskt vy över ett vitt gnistrande vinterlandskap. De små stugorna låg inbäddade i snö och utsikten ner för bergssidan var magnifik. Helt fantastiskt och underbart.

Vi hittade en plats att rulla ut vårt liggunderlag och monterade upp stormköket där vi stekte korven i medhavd panna. Klockan hade passerat en bra bit efter lunchtid, så det var gott med korv och blåbärssoppa i solgasset. När vi var färdiga tog vi oss en kort promenad bland stugorna. Innan vi plockade ihop och for hem, satte vi oss och drack upp det sista av blåbärssoppan ihop med några bitar choklad.

På kvällen blev det tacos till middag som födelsedagsbarnet önskat och nu ska vi försöka göra tidig kväll inför den kommande nya skol/atbetsveckan som startar i morgon. 

Kommentarer