Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 240

Tänk vad dagarna går! 240 dagar sedan jag lämnade jobbet och inte längtar jag tillbaka.

Inte blev det många timmars sömn inatt. Kanske tre fyra timmar på sin höjd, men ändå kände jag mig ganska pigg när älskling ringde och väckte mig en stund före åtta. Känt mig både piggare och gladare idag, kanske beroende på solen som strålade från en klarblå himmel. 

Pluggade på förmiddagen och efter lunch plockade jag undan det sista av julsakerna och tryckte in lådorna i klädkammaren. När sonen var klar för dagen tog vi en promenad på nästan fem kilometer. Solen sken men det var minusgrader och jag var glad att jag tagit på mig min mössa. Jag trodde inte att det var så kallt och jag tvekade länge, men kände efter några hundra meter att jag fattat rätt beslut.

Efter promenaden tog jag en dusch. Dottern och hennes pojkvän kom och lånade bilen för att handla en möbel på Ikea. Sonen följde med, så jag lagade middag i lugn och ro, så den var färdig att servera när de kom tillbaka.
Det blev en trevlig middag och vi avslutade kvällen med att spela Uno innan det var dags för dotter och pojkvän att åka hem.

Kommentarer