Så blev det vardag. Jullovet slut för sonen och hel arbetsvecka för älskling och hans son.
Jag gjorde smoothie till alla och morgonbestyren löpte ganska smidigt, trots ett badrum på fyra personer, tack vare en tidsförskjutning på 30 minuter.
Sonens första lektion blev inställd, så han bäddade ner sig en stund till. Jag gjorde kaffe och plockade fram dator, anteckningsblock och kursbok och slog mig ner i köket. När sonen sedan kom upp och skulle ha sin första lektion satt vi tillsammans och pluggade vid köksbordet. Riktigt trevligt.
Vid lunchtid åt vi upp gårdagens tacorester innan vi tog upp studierna igen. Sonen vid datorn och jag med min bok.
Sonens sota lektion för dagen var idrott och vår plan var från början att vi skulle åka längdskidor. Det har snöat hela dagen vilket innebar att jag först skulle behöva skotta fram bilen innan vi kunde åka iväg till skidstadion och då skulle det bli lite sent, så vi valde att ta en promenad istället.
Vi paltade på oss och gav oss ut i snöyran. Vi gick ner mot älven och följde den motströms så länge vägen följde, sedan svängde vägen av och vi följde den. Efter att vi gått ca 2 km kom det en korsande cykelled och vi vek av på den. Leden gick rakt in i skogen. Vi traskade på i den fallande snön medan skymningen snabbt övergick i mörker. Leden var oplogad och vi fick pulsa oss fram i djup pudersnö. Slutligen kom vi ut på en mindre bilväg och vi fortsatte promenaden. Nu var det riktigt mörk och vi hade inga reflexer. Det började snöa allt mer och jag ringde älskling, som varit iväg och fixat lite grejer, för att höra om han kunde plocka upp oss på vägen när han åkte tillbaka hem över.
När älskling mötte upp hade vi promenerat lite drygt 7km. Inte illa i snöoväder och halvjobbig terräng.
Blev pizza till middag då ingen orkade laga middag efter hemkomst.
Kommentarer
Skicka en kommentar