Varit en lång natt med en återkommande dröm som var verklig och som jag fortfarande kommer ihåg. Min husvagn hade försvunnit och flera av mina släktingar försökte få mig att tro att andra husvagnar egentligen var min... en väldigt märklig dröm. Jag vaknade flera gånger under natten och varje gång jag somnade om var husvagnen borta och en ny släkting försökte övertala mig om att en annan husvagn var min.
När älskling skulle gå upp var jag trött efter allt husvagnsletande, så jag valde att ligga kvar och försöka somna om. Det gick inte så bra så jag plockade fram telefonen och checkade av världsläget innan jag gick upp och fixade lite frukost.
När sonen var klar med skolan för dagen gick vi och handlade lunch, middagsmat och utflyktsmat tills i morgon.
Vi hade tänkt att åka lite slalom, men liftarna skulle stänga klockan fyra och det blev tajt med tid. Istället fick vi låna skridskor från älsklings jobb.
Jag har inte åkt skridskor på närmare 20 år och aldrig tidigare på hockeyrör, så det var lite spännande att ge sig ut på isen. En och en halv timme och tre vurpor senare hade jag dock fått ganska bra ordning på både fram och baklängesåkandet, så lite stolt över mig själv.
Det var -14 grader, så ganska skönt att komma in i värmen när vi åkt klart för dagen.
I morgon hoppas vi på fint väder så vi kan ge oss ut på äventyr i skog och mark.
Kommentarer
Skicka en kommentar