Gårdagen. Var trött och gick och lade mig tidigt i går kväll och glömde faktiskt helt av att skriva om dagen som varit.
Trots att jag var trött hade jag svårt somna och sedan har natten varit väldigt orolig med mycket drömmar och jag är inte helt pigg, men jag ger mig i kast med en återblick.
Klockan sju var det full aktivitet av morgonförberedelser. Älskling skulle delta på ett digitalt möte hemifrån vid halv åtta och sonen skulle ha sin första lektion klockan åtta. Inte helt lätt att få ihop logistiken i en lägenhet, där den enda lämpliga arbetsplatsen är vid köksbordet. Innan dess skulle alla ha en stund i badrummet och ev hinna få i sig lite frukost. När det drog ihop sig för uppkoppling, gick älskling in i sovrummet och bänkade sig i sängen, sonen tog med sig sina grejer till hans madrass i vardagsrummet och jag blev lämnad ensam kvar i köket.
Jag plockade fram datorn och läste igenom en publikation om behandling av utmattningssyndrom och återgång till arbete, utgiven av Västra Götalandsregionen, som vi fått i läxa.
Vi hade också fått ett utskick om det kommande examensarbetet, vilket jag öppnade och läste igenom. Där stod hur arbetet var tänkt att genomföras, vad det skulle innehålla och hur varje del skulle redovisas. Jag bara kände ”Shit, det här kommer jag aldrig att lösa...”, men efter en stund hade jag landat i tanken att jag gör så gott jag kan, når jag inte hela vägen så är det inte hela världen, jag gör det här för mig och ingen annan.
Fortsatte dagen med plugg och att serva sonen med energipåfyllning när det behövdes.
När skoldagen var slut gick vi iväg till affären och köpte vad vi behövde för några middagar framöver.
Till middag blev det laxpasta med kokt broccoli.
Det var tänkt att vi skulle åkt lite skidor på kvällen, men älskling kände sig lite hängig och inte helt i form efter jobbet, så istället gick jag och sonen ut och skottade fram bilen så vi kan använda den idag. Sedan promenerade vi ner till utegymet vid Siljans strand och körde ett litet träningspass i snöyran. Så dagens träning blev styrketräning och en promenad på drygt fem kilometer.
När vi kom tillbaka var det hockey på tv och vi slog oss ner i soffan en stund före läggdags.
Kommentarer
Skicka en kommentar