Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 223

Idag bestämde vi oss för en kortare skidtur. Sonen har bara åkt längdskidor en gång tidigare i sitt liv, 2013, så det kunde bli lite av ett äventyr.
Han behövde pjäxor. Det fanns inga att låna i hans storlek så vi började hela turen med en sväng till sportaffären. Det fanns bara ETT par pjäxor i storlek 44, men vi hade tur, de satt bra på foten och vi sparade 1200:- då de var på rea. Tyvärr passade inte dem till de skidor han kunde få låna och efter många om och men blev det att vi köpte nya skidor till mig, så sonen kunde använda de jag lånat. De 1200:- jag sparade på sonens pjäxor, köpte jag en ny skidjacka för. Hutlöst dyrt kan tyckas, men även den var på rea och nedsatt från 2700:-  (min gamla jacka från 2014 funkar iofs fortfarande, men den hade jag glömt hemma i söder, så unnade mig en ny jacka att slita på de närmsta 7-10åren).

Det började skymma när vi äntligen kom ut i spåren, men vi tog oss ändå tid att dricka varsin mugg varm blåbärssoppa innan vi gav oss av. Turen vi tog gick i Vasaloppsspåret, så passade bra att ladda med lite blåbärssoppa på plats.

Sonen fick testa mina nya skidor och tyckte att de gick bra, så jag åkte på de jag lånat och använt tidigare.
Jag har tidigare åkt på diagonalen, men idag tyckte älskling att det var dags att träna lite stakning. Det blev teknikträning för både mig och sonen. Svettigt värre, men efter avslutad åkning och en varm dusch hemma kände jag mig ganska go’ i kroppen. 
Härligt!

Kommentarer