Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 227

Trött efter en orolig natt så tog lite sovmorgon.
Skrev om gårdagen innan jag gick upp och gjorde frukost åt mig och sonen.

Läste sedan ut ett kapitel i boken som jag haft i läxa, så nu ligger jag på nytt i fas när det kommer en ny lektion i morgon.

Till lunch blev det Bullens pilsnerkorv innan det var dags för sonens idrottslektion. Vi paltade på oss och gav oss iväg ut i snålblåsten. När vi kommit en bit påväg ringde älskling och undrade vad vi hade för oss. Han skulle avsluta jobbet för dagen och undrade om vi skulle ut och åka lite skidor. Vi bestämde oss för att vända hemåt och följa med på en skidtur. Älskling plockade upp oss med bilen så vi inte behövde gå hela vägen tillbaka i den bitande vinden.

Hemma lagade vi middag. Jag var lite osäker på om någon skulle tycka om maten då den bara innehöll nyttigheter som kålrot, spenat, sötpotatis, gurkmeja, ingefära, lök, vitlök, kyckling, lime och kokosmjölk, men det blev tummen upp från alla inklusive mig själv.

Efter att middagen fått sjunka lite, gjorde vi oss i ordning för en tur ut i skidspåret. Det var fortfarande kallt ute, men det var lä i skogen, vilket gjorde att kylan inte var så påtaglig. Dessvärre var inte mina låneskidor så bra preppade för dagens väderlek, så det var ett riktigt slit att ta sig fram i spåret. Tur att det inte var min första skidtur, för i så fall hade det nog blivit den sista.

Kommentarer