Vaknade strax efter fem och hade svårt att somna om. När älsklings klocka ringde och han gick upp, låg jag kvar. Lyckades somna om en stund efter åtta och sov till nio.
Sonen började sin skoldag tio över nio, så då tog jag tag i mina studier också.
Vi hade tänkt att åka skridskor på sonens idrottslektion, men det har snöat hela dagen, från tidig morgon och snön fortsätter att falla, så det fick bli en promenad i snörusket. Det var en promenad i raskt tempo och samtalsämnena löste av varandra på löpande band, mycket trevligt. Vi avslutade lektionen och tog varsin vaniljlatte på favoritkaféet innan vi gick vidare till bokhandeln. Där fanns så många härliga böcker jag velat plocka med mig hem, men jag nöjde mig med en kalender för året.
Hemma igen lagade vi middag. Hemgjorda laxbiffar, med broccolimos och räkröra. Riktigt gott!
Senare på kvällen ringde älsklings bror och undrade om vi kunde flytta på min bil, som vi ställt vid älsklings mammas hus, så plogen kunde komma fram ordentligt och ploga uppfarten i morgon. Trots att klockan närmade sig läggdags, var det bara att dra på sig vintermunderingen och åka dit för att skotta fram och sopa av bilen för att flytta den.
Som tur var hade vi möjlighet att ställa in den i garaget, så då behöver jag inte sopa av den igen när vi ska åka hem på lördag.
Kommentarer
Skicka en kommentar