Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 236

Vaknade och kände mig ganska pigg för första gången på väldigt länge, trots att det varit en natt full med drömmar. En bidragande orsak skulle kunna vara att vi lade oss lite tidigare i går, men det har jag gjort flera gånger utan någon större effekt. Jag gjorde även en meditation innan läggdags som kan ha gjort sitt till, men jag tror att den faktiska orsaken var att jag lagt sociala medier på hyllan under dagen. Jag blir oerhört trött av andras tyckande och tänkande och eftersom det är andras dramor som utspelar sig, kan jag ju lugnt gå åt sidan och välja att inte dras med, men det är ibland svårt när man befinner sig på samma plattform.
Några dagar framöver har jag bestämt mig för att minska min tid på FB för att se om det på något sätt påverkar orken. Nu blir det i och för sig sent i kväll, men tiden på sociala medier har varit väldigt kort idag.

Pluggat har jag gjort. Det blev en kort runda på skidor, men spåren försvann raskt i det ymniga snöfallet, så jag och sonen bytte skidorna mot pulkaåkning istället.

Hemma igen blev det fredagsmys i soffan med lite gott att äta och film.

Kommentarer