Vaknade strax före åtta efter ungefär fem och en halv timmes sömn under natten. Trött men bestämde mig ändå för att starta dagen för att hinna med det jag planerat att göra.
Frukost och sedan plockade jag fram datorn och såg den sista videolektionen som jag hade kvar innan dagens ”klassträff”.
Här har varit kallt idag och jag var frusen, så efter videolektionen tog jag en värmande dusch och drog på mig björndress och ulltofflor, innan jag kröp upp i soffan under en filt, med en kopp te. Jag kände hur ögonen slog igen och när de sedan behagade öppna sig, hade två timmar passerat...
Tänkte att jag skulle vara med på det digitala mötet på datorn idag, tidigare har jag använt mobilen, så jag plockade fram den och försökte ladda ner programmet för att sedan öppna mitt befintliga konto. Kontot kunde jag öppna, men programmet krånglade och ville inte ladda ner. Ringde upp finaste vännen som jag vet har lite kunskap om programmet och tänkte att hon kunde hjälpa mig. Hon jobbade hemifrån men hade några minuter över, så vi satte igång att försöka få ordning på grejorna. Det tog sin lilla tid, men efter en halvtimme i telefon var vi båda uppkopplade och möttes online. Kändes skönt att jag fått igång allt, då kunde jag slappna av och fixa lite sen lunch.
Efter lunchen började jag packa inför morgondagens resa till älskling och Dalarna. Där uppe är det full vinter, så nu var det hela vintermunderingen som jag letade upp i garderob och klädkammare. Sonen ska följa med, så packade ner en del av hans grejer också, eftersom han inte skulle komma till mig fören framåt kvällen.
Så var klockan slagen för klassmöte och till min stora lättnad fungerade det felfritt att ansluta och komma in i mötesrummet.
Sonen kom och vi hade en mysig kvällsfika med te, julmust, kex och fröknäcke, innan vi gjorde oss i ordning för natten.
Tänker släcka ganska tidigt ikväll, för att vara pigg och utvilad inför långkörning i morgon.
Kommentarer
Skicka en kommentar