Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 238

Vaknade första morgonen på länge, i min egen säng. Låg kvar och surfade en bra stund medan klockan tickade på och det blev förmiddag. 
Började sedan dagen med att plocka bort det mesta av julen och dammsuga halva lägenheten. Vid lunchtid fick jag väckt sonen som sovit sig igenom det mesta av den ljudliga städningen.

Vi gjorde veckomeny och inköpslista och gick iväg till affären. På parkeringen utanför var det väldigt glest med bilar vilket jag sa till sonen. Han pekade med tummen mot den stora glasfasaden vi gick förbi och sa -Ja, systemet är ju stängt.

Vi fick köpt våra varor och gick hem och påbörjade middagen. Svamprisotto, som sonen önskat och som han för första gången lagade nästan helt själv. Den blev jättegod och det blev även över till morgondagens lunch.

I morgon, måndag och ny skolvecka. Sonen börjar klockan åtta och då tänker jag att jag åker med på det tåget.

Kommentarer