Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 216

Älskling hade ställt klockan för att vi skulle komma upp i tid och hinna köpa honom en bokhylla på IKEA, innan han styrde kosan hemåt. Det var segt att komma upp och vi snoozade närmare en timme innan vi kom ur sängen.

En snabb frukostsmoothie och sedan iväg. Väl där upptäckte vi att hyllan var tillfälligt slut och en annan möbel han tänkt köpa visade sig vara en beställningsvara. Borde kanske kollat upp lagerstatus innan vi for, men ingen trängsel på varuhuset, så även om turen dit visade sig onödig, så höll vi oss till rådande restriktioner. 

Tog en sväng till närmsta loppis också, men där fanns ingen hylla av intresse, så även därifrån kom vi ut tomhänta. Vi åkte hem och fixade en enkel lunch. Omelett med sidfläsk, parmesan och sallad. Gott!

Vi kollade lite på damernas tour de ski, innan älskling packade ut sina saker i bilen och  åkte hem.

Eftermiddagen ägnade jag i samtal och chattar med mina barn och fina vänner. Kände mig riktigt poppis när samtalen avlöste varandra och jag inte han avsluta det ena innan nästa hörde av sig.

I morgon blir det promenad, i förhoppningsvis gott väder, tillsammans med en fin och nära vän, så nu bäddar jag ner mig för att öka chanserna till att vakna pigg och utvilad.

Kommentarer