Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 220

Vaknade före fem och beslutet att somna om var lätt att ta, men svårare att genomföra i praktiken. Somnade om vid sju och vaknade sedan igen vid halv nio. Gick upp, väckte sonen och gjorde ordning frukost.
Innan vi skulle bära ut packningen i bilen kom jag på att blommorna behövde vatten för att klara sig under tiden vi är borta, så det blev en tur med vattenkannan innan vi äntligen var klara för avfärd tjugo över tio.

Det hade börjat snöa när vi satte oss i bilen och snöadet följde oss på färden ca fjorton mil, innan det gav sig för en sjunkande temperatur. Från strax under nollan till -10 grader. I bilen var det dock varmt. Vi spelade musik och hade fina samtal om allt mellan himmel och jord jag och sonen och det var hur mysigt som helst.

Vi stannade till på vägen för att tanka och äta och sedan blev det ytterligare ett stopp för att fylla på spolarvätska och toabesök.
Framme i Mora var det kallt. Tur att vi packat med oss ordentligt med kläder.
Vi lagade middag, åt och hade trevligt i köket tillsammans med älskling och hans son. När maten var slut, disken gjord och köket lämnat i skönhet, spelade vi spel tills läggdags.
En väldigt fin dag i gemenskap.

Kommentarer