Efter att jag sovit 2,5 perioder av 3 i JVM och småkronorna förlorat med 0-4, gick jag och la mig i sängen för att sova vidare.
Sov ganska länge. Inte helt utvilad när jag vaknade men oavsett hur trött eller pigg man är, är Fredag tvättdag. När jag masat mig upp ur sängen gick jag ner i tvättstugan innan det blev en sen frukost.
Segt att få upp sonen, men när han väl fått i sig lite frukost piggnade han på och vi åkte iväg för en runda på discgolfbanan.
När vi kom ur bilen och började promenera mot första utkastet säger sonen -Känner ni? Det känns som en ny start, luften är lättare, Coronan är över eller har åtminstone tagit semester.
Måste bara hålla med sonen. Luften var lättare att andas och den vibrerade av framtidstro och en känsla av hoppfullhet smög sig på.
Väljer att hålla fast vid den känslan och låter den sätta intentionen för hela det kommande året.
Efter discgolfen åkte vi hem. Sonen packade sina grejer och medan jag körde honom till hans far, fixade älskling middag som stod på bordet när jag kom tillbaka hem.
Senare på kvällen blev det ostbricka. Den var egentligen tänkt till gårdagens bubbel, när vi skålade in det nya året, (men då var vi allt för mätta efter middagen) men ikväll passade det utmärkt med ost, kex, jordgubbar och delikatesskinka till teet.
Kommentarer
Skicka en kommentar