Efter film mys i soffan kom vi tillslut i säng. Blev inte många timmars sömn innan klockan ringde för JVM.
Halv fyra bänkade vi oss alla tre i soffan, sonen, älskling och jag. Jag såg första perioden men somnade sedan till i periodpaus och halvslumrade sedan igenom de två sista perioderna.
När matchen var slut bäddade vi ner oss igen för några timmars sömn till.
Jag vaknade runt elva och vid halv tolv klädde jag på mig och gick bort till affären för att köpa lite grönsaker och frukt.
Frukost serverades vid halv två... då hade jag förberett efterrätten till nyårsmiddagen och påbörjat ett fröknäckebak.
När frukosten var uppäten drog vi på oss lite varma kläder och gav oss ut i regnet på en runda discgolf. Årets sista motionspass. Vi var så gott som ensamma på banan och det gick ganska fort att ta varvet. När vi var klara hade det börjat att skymma.
När vi kommit hem igen blev det dusch och middagslagning. Sonen hjälpte till med att duka och tända ljus mm. Tanken var att vi skulle varit klara med middagen före Bingolotto, men i vanlig ordning sprack planeringen och vi fick spela medan vi åt.
Strax före tolvslaget stod vi i vardagsrumsfönstret med varsitt glas med bubbel, redo att skåla in det nya året. Himlen fylldes av sprakande fyrverkerier och vi beskådade skådespelet från första parkett.
När fyrverkerierna ebbade ut och krutröken låg tät som londondimma utanför fönstret satte vi oss och spelade en omgång yatzy. Nu är det dags att bädda ner sig för att sedan åter igen bänka sig i soffan för att följa småkronorna.
Med önskan om ett gott nytt år 2021.
Kommentarer
Skicka en kommentar