Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 193

Tog lång tid att komma till ro och somna igår kväll/natt, så det blev inte många timmars sömn innan älsklings klocka ringde. Vi åt en gemensam frukost och när älskling åkt till jobbet gjorde jag lite reflektionsarbete inför en kommande skoluppgift.
Dagen gick ganska långsamt. Här är något mörkare än hemma och det har känts som skymning från morgon till tidig kväll.

När älskling kom hem en vända mellan jobb och tandläkarbesök, bestämde jag mig för att följa med in till centrum. Medan älskling satt i tandläkarstolen strosade jag längst en tom gågata, kikade i skyltfönster och gjorde några besök i lika tomma butiker.
När jag avverkat gågatan i båda riktningarna gick jag in på ett fik och beställde en riktigt god vaniljlatte. Det var mysigt att sitta inne i värmen i den rymliga lokalen, dricka kaffet i lugn och ro med långa avstånd till de övriga, väldigt få, besökarna.

Vi lagade soppa till middag och avslutade kvällen med filmmys i soffan.
En fin och mysig dag <3

Kommentarer