Låg och drog mig en bra stund efter att jag vaknat, men när jag väl kom upp gick det undan. Drog på mig kläder och åkte iväg för att göra ett julklappsinköp för sonens räkning.
Det gick fort och när jag kom hem drog jag igång ett grötkok och en Janson. Varken lagat det ena eller det andra förut, men det gick bra och jag fick lovord från båda barnen senare under middagen.
Dottern strök en duk och jag gick över golven med dammsugaren. Vid kvart i fem dök sonen upp tillsammans med sin far och det blev en trevlig middag för oss alla fyra. Lite glögg och pepparkakor innan vi satte oss till bords och ”högg in på” ett litet julbord med prinskorv, Janson och köttbullarna jag och dottern fixade i går, kex med gräddost, julmust och tomtegröt till den som ville.
Saknade finaste vännen och hennes son som fick avstå middagen på grund av sjukdom, vilket såklart var jättetrist. Men det kommer fler dagar där vi kan träffas och ha det mysigt tillsammans.
När barnen åkt, började jag packa mina väskor. I morgon bär det av till Dalarna, där jag ska fira jul med älskling och hans son. Det blir fint, även om jag kommer sakna mina barn. Första gången sedan de föddes, som jag firar jul utan dem... Det blir en annorlunda jul på många sätt, men den kommer att bli bra.
Kommentarer
Skicka en kommentar